Առաջին հայացքից անվտանգ, բայց մահաբեր երթևեկության միջոց․ ինքնագլորներից տուժելու դեպքերը 2 ամսում 60 տոկոսից ավելի են

Երևանում հայտնված նոր երթևեկության միջոցների՝ ինքնագլորների (самокат) առաջացրած խնդիրների մասին դեռ ամիսներ առաջ մամուլում և համացանցում բարձրաձայնումներ եղան, սակայն այսօր էլ դրանք շարունակում են արդիական և չլուծված մնալ։ 

Մասնավորապես ամիսներ առաջ ինքնագլորների հետևանքով առաջացած առողջական խնդիրների մտահոգիչ վիճակագրություն ներկայացրեց Երևանի պետական բժշկական համալսարանի ռեկտոր Արմեն Մուրադյանը: Օրերս էլ 10-ամյա աղջիկը ծայրահեղ ծանր վիճակում տեղափոխվել էր Երևանի ԲԿ-ներից մեկը։

Առաջին հայացքից անվտանգ թվացող տեղաշարժի միջոցի բացասական հետևանքների մասին է շեշտում նաև ԵՊԲՀ ավագ դասախոս, հանրային առողջության մասնագետ Դավիթ Մելիք-Նուբարյանը։ Նրա խոսքով՝ թեև համապարփակ վիճակագրություն, թե Հայաստանում ինքնագլորներից տուժելու քանի՞ դեպք է արձանագրվել, բացակայում է, սակայն միայն համալսարանական հիվանդանոցում ինքնագլորներից ստացած վնասվածքների դեպքերը 60 տոկոսից ավելի են։

«Սա նոր խնդիր է ամբողջ աշխարհում և Հայաստանում և կարևոր խնդիր հանրային առողջության տեսանկյունից։ Եթե տարվա սկզբից մինչև հունիս ամիսն այդ դեպքերը եղել էին 36-ը, ապա միայն հուլիս և օգոստոս ամիսներին ունեցել ենք 31 դեպք։ Այսինքն՝ երկու ամսվա ընթացքում ունեցել ենք այնքան դեպք, որքան վեց ամիսների ընթացքում։ Տարբեր վնասվածքներով մեզ մոտ տեղափոխվել են նաև անչափահասներ. մինչև 18 տարեկան 4 հոգի ենք ունեցել»,- «Հայկական ժամանակ»-ի հետ զրույցում մանրամասնում է մասնագետը։

Ըստ նրա՝ կոտրվածքները եղել են դեպքերի 15 տոկոսի դեպքում, իսկ մի դեպքում՝ գանգուղեղային տրավմա։ Վնասվածքները հիմնականում ստանում են հենց ինքնագլոր վարողները, 10 տոկոսը՝ հետիոտները։ 10-ամյա աղջնակի ծայրահեղ ծանր վիճակը ինքնագլորից ընկնելու հետևանքով, ըստ Մելիք-Նուբարյանի, առաջին դեպքն է։

«Եթե չի կարգավորվում ինքնագլորի երթևեկությունը, ապա այն արդեն անվտանգ միջոց չէ, ինչի ապացույցներն են այս դեպքերը։ Հիմնականում վնասվածք ստանում են ինքնագլոր վարող մարդիկ, վայր են ընկնում, բախվում պատնեշներին, մեքենաներին։ Հայաստանում, բարեբախտաբար, մահվան դեպք չի գրանցվել ինքնագլորի հետևանքով, բայց եվրոպական որոշ երկրներում արձանագրվել են։

Իսկ ի՞նչ է առաջարկում քաղաքային իշխանությունը և ոստիկանությունը ինքնագլորների երթևեկության կանոնակարգման և նման դեպքերից խուսափելու համար․

Խնդրի ի հայտ գալուց ի վեր Երևանի քաղաքապետարանը հայտարարել է, որ կառույցը երբեք չի միջամտել ինքնագլորների հետ կապված որևէ հարցի, որովհետև դրանք ներկրվել են մասնավոր ընկերությունների նախաձեռնությամբ, քաղաքապետարանը որևէ փաստաթղթի կամ կանոնակարգման հետ գործ չի ունեցել և ազդելու որևէ լծակ չունի։ Բարձրացված բողոքների, մտահոգիչ վիճակագրության ի հայտ գալուց հետո միայն ոստիկանությունում աշխատանքային խորհրդակցություն է անցկացվել, որին մասնակցել են ՀՀ ոստիկանության պետ, ոստիկանության գեներալ-մայոր Վահե Ղազարյանն ու Երևանի քաղաքապետ Հրաչյա Սարգսյանը։ Քննարկված հարցերից են եղել մոպեդների և ինքնագլորների երթևեկության հետ կապված խնդիրները։ Այժմ այդ մասով կա օրենքի նախագիծ, որը տեղադրված է իրավական ակտերի նախագծերի հրապարկման միասնական կայքում՝ e–draft–ում։ Ոստիկանության հասարակայնության հետ կապի և լրատվության վարչության փոխանցմամբ՝ նախագծի հանրային քննարկումն ավարտվել է, սակայն այն դեռ գտնվում է լրամշակման փուլում։

Այսպես, ինչ է առաջարկվում նախագծով՝

  • Ինքնագնացների երթևեկությունը 14 տարեկանից բարձր անձանց դեպքում թույլատրել՝ ելնելով բացառման կանոնից, այն է՝
  • ա) հեծանվային կամ հեծանվահետիոտնային արահետներով կամ հեծանվորդների համար գոտիով,
  • բ) «ա» կետով նշված վայրերի բացակայության դեպքում՝ մայթով կամ հետիոտնային արահետով,
  • գ) «ա» և «բ» կետերով նախատեսված վայրերի բացակայության դեպքում՝ կողնակով, իսկ բացակայության դեպքում՝ երթևեկելի մասի աջ եզրով, արգելել դրանց շահագործումը բնակավայրից դուրս ճանապարհներին,
  • ինքնագնացներով 7-14 տարեկանների երթևեկությունը թույլատրել միայն մայթերով և հետիոտնային արահետներով, իսկ դրանց բացակայության կամ դրանցով երթևեկության անհնարինության դեպքում՝ հեծանվային և հեծանվահետիոտնային արահետներով, իսկ մինչև 7 տարեկաններինը՝ բացառապես մայթերով և հետիոտնային արահետներով,
  • արգելել էլեկտրական շարժիչ (շարժիչներ) ունեցող ինքնագնացների օգտագործումը 14 տարին չլրացած անձանց կողմից,
  • արգելել դրանց շահագործումը 20կմ/ժ առավելագույն արագությունից բարձր արագությամբ, իսկ հետիոտների հետ համատեղ երթևեկության ժամանակ՝ 10 կմ/ժ արագությամբ,
  • սահմանել վարչական պատասխանատվություն նախագծով առաջարկվող կանոնները խախտելու համար,
  • վարչական պատասխանատվություն կիրառելու լիազորությունը վերապահել ՀՀ ոստիկանությանը։

«Վարորդի ընկեր» ՀԿ-ի ղեկավար Տիգրան Քեյանի կարծիքով էլ՝ այս ամենից զատ՝ անհրաժեշտ է ինքնագլորների երթևեկության համար առանձին ուղի ստեղծել։ Ըստ նրա՝ վնասվածքների պատճառն այն է, որ ինքնագլոր վարողները փորձում են երթևեկել փողոցի՝ իրենց հարմար վայրերով, բայց, օրինակ, թեքահարթակի հանդիպելիս, այսպես ասած, փորձում են «ինքնագլորը թռցնել», որ կարողանան մայթ բարձրանալ, դրա հետևանքով էլ որոշները բարձր արագությունից ընկնում են։

«Խնդիրը ոչ այնքան առնչվում է ինքնագլորների անկանոն երթևեկությանը, այլ քաղաքային իշխանության հարցն է։ Արտասահմանյան շատ երկրներում հեծանիվների, ինքնագլորների համար կան առանձին արահետներ, որոնք Հայաստանում չկան։ Ինքնագլոր վարող քաղաքացիներն էլ փորձում են իրենք գտնել վարելուն հարմար վայրեր։ Եթե չկան համապատասխան պայմաններ, երթուղիներ, հետևաբար քաղաքացիներն ինքնագլորները, հեծանիվները վարում են՝ ըստ իրենց հայեցողության, այսինքն՝ որտեղ պատահի, ու քանի որ շատերը չեն տիրապետում երթևեկության կանոններին, հաճախ ենթարկվում են ճանապարհատրանսպորտային պատահարների»,- ասում է Քեյանը։

Նրա խոսքով՝ հեծանվորդները մայրաքաղաքի փողոցներում նույնպես շատանում են։ Այդ պատճառով պետք է պարզապես ճանապարհներն այնպես կահավորել, հարմարավետ պայմաններ ստեղծել, որ քաղաքացիները նման երթևեկության միջոցներ վարելիս խնդիրներ չունենան․ «Այդ դեպքում ինքնագլոր վարող անձը կհասկանա, որ դա իր ճանապարհն է, ու մայթի վրա վարել պետք չէ։ Հետիոտն էլ կհասկանա, որ դա ինքնագլորի կամ նման միջոցներ վարելու համար է ու այդտեղով քայլել պետք չէ»:

Ինքնագլորները մեզ մոտ ոչ միայն բիզնես հավելվածներ են, այլ նաև կան քաղաքացիներ, որոնք ունեն իրենց սեփական ինքնագլորները: Այդ դեպքում նախագծով առաջարկվող դրույթները որևէ կերպ չեն կարող ազդել այդ քաղաքացիների վրա, եթե այդպիսի երթևեկության միջոցների համար առանձին երթուղի չստեղծվի, ասում է զրուցակիցը:

Տպել
1723 դիտում

Ովքեր ուզում են շարունակաբար ունենալ հաջողակ պետություն, պետք է ապահովեն այդ պետության մրցունակությունը․ Նիկոլ Փաշինյան

Քենիայում ռազմական ուղղաթիռ է կործանվել․ զոհերի թվում է երկրի պաշտպանության ուժերի հրամանատարը

3-ի փոխարեն 8 մասնաշենք․ Փոքր Վեդիի միջնակարգ դպրոցը շահագործման կհանձնվի մինչև տարեվերջ (տեսանյութ)

Մենք հիմա նստած ենք ռումբի վրա, դա պայթեցնելու վահանակը ռուսների մոտ է, Հայաստանը քայլ պիտի անի. Մեհրաբյան

Արտակարգ դեպք Երևանում․ «Էվոկաբանկ»-ի հաճախորդը իր տղայի և ընկերոջ հետ ծեծել են մասնաճյուղի կառավարչին ու աշխատակցին

ԳՐԵԿՈ-ն բարձր է գնահատել ՆԳՆ ոստիկանության բարեփոխումները․ զեկույց

Հրդեհ է բռնկվել Արթիկի անտառտնտեսության տարածքում․ ծառեր են ջերմահարվել

Թուրքիայում տեղի ունեցած երկրաշարժի հետևանքով ավերածություններ կան

Տեղի է ունեցել «Քաղաքացիական պայմանագիր» կուսակցության նախաձեռնող խմբի նիստ․ այն վարել է Նիկոլ Փաշինյանը

«Նուբարաշեն» ՔԿՀ-ի անցագրային կետում փաթեթ գցած քաղաքացին ձերբակալվել է

Բախվել են «Մերսեդես»-ն ու «Կամազ»-ը. մարդատարի 20-ամյա վարորդն ու նրա հասակակից 2 ուղևորները հիվանդանոցում են

ՀՀ ֆինանսների նախարարության պատվիրակությունը Վաշինգտոնում է․ ինչ հանդիպումներ են տեղի ունեցել

Կայծակի հարվածից Աբու Դաբիից Երևան թռչող ինքնաթիռի դիմապակին վնասվել է (տեսանյութ)

Ֆինլանդիան ժամանակավորապես կկրճատի փախստականների նպաստները

Բերդկունք ամրոցը կվերածվի արգելոց-թանգարանի

Կարևորվել է Ֆրանսիայի հետ տնտեսական փոխգործակցության խորացումը․ փոխվարչապետն ընդունել է Բրիս Ռոքֆոյին

Որտեղ է հայտնաբերվել քրեական պատմություններով հայտնի նորատուսցի Արայի տղայի «յաշիկը»

«Օբյեկտիվ չեք». Պետրոս Ղազարյանը դիմել է Մայր Աթոռի տեղեկատվական համակարգի տնօրեն Եսայի քահանա Արթենյանին

«Գարդման-Շիրվան-Նախիջևան»-ն ակնկալում է, որ ԱՄՆ դեսպանը կնպաստի ԼՂ հայերի վերադարձի ժամկետների և միջոցների մատնանշմանը

Թուրքիայում 5․6 մագնիտուդ ուժգնությամբ երկրաշարժ է տեղի ունեցել

ԵԽԽՎ վերադառնալու համար Բաքուն պետք է որոշ պահանջներ կատարի․ Ադրբեջանի հարցով զեկուցող

ԱԽ քարտուղարը Բրիս Ռոքֆոյին է ներկայացրել հայ-ադրբեջանական բանակցային գործընթացի վերջին զարգացումները

Ֆրանսիան որոշել է մենակ չթողնել Հայաստանին Ադրբեջանի շարունակվող ագրեսիայի դեմ․ Աստրիդ Փանոսյան-Բուվե

ԲՏԱ փոխնախարարն ու ծրագրերի վարչության պետն այցելել են «Ինժեներական քաղաք», ծանոթացել շինաշխատանքներին

Վարչապետն ընդունել է Մարտին Շտիկելին․ ՀՀ կառավարության և «Fichtner»-ի միջև փոխգործակցությանն առնչվող հարցեր են քննարկվել

Արարատի մարզում բենզալցակայանի գործունեություն է դադարեցվել, այն ապամոնտաժվել է

Մինչև 1% cashback Wildberries-ում IDBank-ի քարտով վճարելիս

Նիկոլ Փաշինյանն ու Բրիս Ռոքֆոն Հայաստան-ԵՄ համագործակցությանը վերաբերող հարցեր են քննարկել

Բրյուսելյան հանդիպմանը գաղտնի օրակարգ չի եղել, Ադրբեջանական լրատվամիջոցներում հրապարակված թուղթը կեղծ է․ ԱԳՆ խոսնակ

Երևանում հաստաբուն ծառը կոտրվել և ընկել է ավտոմեքենաների վրա

ԵՄ-ն մեկնաբանել է Լեռնային Ղարաբաղից ռուս խաղաղապահ զորքի դուրսբերման գործընթացը

Amio Visa Signature Business քարտ. երբ հնարավորությունները սահմաններ չունեն

Հայտնի է՝ Գեղարքունիքում ովքեր են բռնաբարել 13-այա աղջկան. նրանք 74 և 66 տարեկան տղամարդիկ են

Բացահայտվել է ավելի քան 13 կգ թմրամիջոցի մաքսանենգության դեպք․ հետախուզվողը հայտնաբերվել է, խմբի 2 անդամ կալանավորված է

Հայաստանում ԵՄ դիտորդական առաքելությունը ոչ մի օգուտ չի բերում Հարավային Կովկասին. Զախարովա

Դավիթ Տոնոյանի խափանման միջոցը փոխելու միջնորդությունը մերժվել է

Հայաստանին պետք է ռազմական օգնություն ցուցաբերել․ Ֆրենկ Փալոնը կոչով դիմել է ԱՄՆ-ին

13-ամյա երեխայի նկատմամբ սեքսուալ բնույթի գործողություններ են կատարվել․ 2 տղամարդ է կալանավորվել

«Խաղաղության խաչմերուկ»-ը կարող է ներդաշնակորեն համադրվել բոլոր ենթակառուցվածքային ծրագրերին. Հայկ Կոնջորյան

Դոլարը կրկին էժանացել է․ ինչ փոփոխություններ է արձանագրել տարադրամի շուկան ապրիլի 18-ին